NEPRAVIČNE ODREDBE UGOVORA

Događalo se da kad potpišete jednogodišnji ugovor sa mogućnošću produženja, teško uspevate da ga raskinete, jer je vaš zahtev bio odbijen zbog  odredbe po kojoj ste bili obavezni da raskid najavite nekoliko meseci ranije.

Ugovorne odredbe koje koriste trgovci ili davaoci usluga moraju biti poštene i napisane na jednostavnom i jasnom jeziku. Odredbe i uslovi ugovora mogu se smatrati nepravičnim, ako odredbe o pravima i obavezama nesrazmerno idu u korist trgovca.

Ako ugovor sadrži nepravičnu odredbu, ona nije obavezujuća za potrošača. Ako se ugovor ne može sprovesti bez sporne odredbe, onda je za potrošača čitav ugovor neobavezujući. U suprotnom, samo je nepravična odredba neobavezujuća, ali je ostatak ugovora važeći. To znači da nećete morati odustati od članstva u teretani bez plaćanja obaveza samo zato što je jedna odredba u ugovoru nepravična.

Sa druge strane, trgovac ne sme da odbije ili ograniči vaše pravo na naknadu ako ne ispuni svoje obaveze. Takođe je zabranjeno da jednostrano menja proizvod ili uslugu bez opravdanog razloga. Na primer, naručite pločice za kupatilo u jednoj boji, a dobijete u drugoj, a nakon toga trgovac odbije reklamaciju pravdajući se odredbom ugovora. Takođe, davaoc usluge ne sme povećavati cenu bez davanja mogućnosti da otkažete ugovor ili da od vas traži da plaćate nerazumno visoke iznose naknada ako ne ispunite svoje obaveze.

POTROŠAČIMA UVEK SAVETUJEMO DA PAŽLJIVO PROČITAJU UGOVOR ODNOSNO USLOVE KUPOVINE

Prvi savet za pametnu kupovinu je da uvek pažljivo pročitate sve ugovorne odredbe o svojim pravima i obavezama i upamtite da ugovor mora biti napisan jednostavnim i razumljivim jezikom. Sa trgovcem komunicirajte u pisanom obliku, odnosno pisanim putem zatražite od trgovca dodatno objašnjenje za bilo kakve nejasnoće u ugovoru. U slučaju da niste zadovoljni reakcijom trgovca – obavestite tržišnu inspekciju ili se obratite Asocijaciji potrošača Srbije – APOS popunjavanjem obrasca na linku

APOS.RS/POTROSACKI-SAVETNIK

Obraćanjem APOS-u omogućavate pokretanje postupka kolektivne zaštite potrošača, jer povreda kolektivnog interesa potrošača postoji u slučajevima nepravičnih ugovornih odredbi u potrošačkim ugovorima.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *