PLATFORMA ZA ŽALBE POTROŠAČA

Danas je 32 odsto potrošača suočeno s problemima oštećene robe i usluga. Ovi sporovi često ostaju nerešenima ili se rešavaju na sudu uz velike troškove. Zbog porasta žalbi potrošača koji kupuju preko interneta Evropska komsija objavila je praktični vodič za potrošače i trgovce

Od januara 2016. godine usluga kojom će se rešavati sporovi biće dostupna širom Evrope nakon novog zakona izglasanog u junu 2013. godine. Potrošači će se moći ulogovati na evropsku elektronsku platformu i poslati svoje pritužbe na svom jeziku bez obzira koji su proizvod ili uslugu kupili i bez obzira na mesto kupovine – u svojoj državi ili preko granice. Platforma, koja je dostupna na svim službenim jezicima EU, povezaće sva nacionalna tela za alternativno rešavanje sporova, čime će sporove moći u potpunosti rešavati    elektronskim putem putem. Sporovi potrošača će se moći rešavati na lagan, brz i jeftin način bez odlaska na sud.

APOS POTROŠAČKI REPORTER: KONTAKTIRAJTE NAŠ SAVETODAVNI TIM PUTEM APLIKACIJE

 

1. Podnesite prigovor (Izjavite reklamaciju) trgovcu
Prvo se morate obratiti trgovcu ili davaocu usluge i podneti pritužbu odnosno izjaviti reklamaciju, kako biste mu na taj način omogućili da reši problem. Savetujemo vam da pošaljete pisanu pritužbu, e-poštu ili fax kako biste imali potvrdu (pisani trag) o podnošenju pritužbe.

2. Kontaktirajte APOS Potrošački Reporter Tim
Ako vam trgovac ili davalac usluge ne odgovori u roku od 8 dana (obavezno se obratite tržišnoj inspekciji) ili ako niste zadovoljni odgovorom, kontaktirajte nas i mi ćemo pokušati da vam pomognemo. Savetujemo vam da ispunite Obrazac za pritužbu klikom na sliku

INTERNET KUPOVINA: PORAST ŽALBI POTROŠAČA

Zbog porasta žalbi potrošača koji kupuju preko interneta Evropska komsija objavila je praktični vodič za potrošače i trgovce koji se odnosi na pružanje saveta potrošačima, kao i trgovcima, prilikom prekogranične trgovine putem Interneta. U navedenom dokumentu istaknute su najvažnije stvari koje moramo imati na umu prilikom kupovine preko Interneta kao i posle navedene kupovine

  • Imati potpunu informaciju o trgovcu – proverite imate li kontakt podatke o trgovcu, uključujući i poštansku adresu i mail adresu
  • Uvek pročitajte opšte uslove koji se nalaze na Internet stranici trgovca, a primjenjuju se na vašu porudžbinu, kako biste tačno znali na šta pristajete pre nego što sklopite ugovor s trgovcem odnosno napravite narudžbinu i platite naručeni proizvod ili uslugu
  • Imate pravo da odustanete od ugovora u roku od 14 dana od dana isporuke robe, s tim da je trgovac dužan da vas pisano obavesti o ovom pravu jer se u protivnom to pravo produžuje do 1 godine. Međutim, ovo se pravo potrošača ne primjenjuje na rezervacije putovanja kao i na usluge smeštaja
  • Naručeni proizvodi moraju biti isporučeni u roku od 30 dana, ukoliko nije drugačije dogovoreno s trgovcem.

 

Potrošači Evropske unije uključujući Island i Norvešku kupuje preko Interneta, što po brojka,a od 250 miliona ljudi, evropsko tržište čini najvećim na svetu. Naime, u 2014. godini čak 66 odsto od 32 hiljade pritužbi koje su rešili Evropski potrošački centri odnose se na Internet kupovinu, što u brojkama znači povećanje od 6% u odnosu na 2013. godinu.

Najčešći problemi s kojima se susreću potrošači prilikom prekogranične Internet trgovine su: problemi sa rokom isporuke proizvoda, problemi sa samim proizvodom ili uslugom, problemi sa ispunjenjem potrošačkog ugovora.

PROČITAJTE JOŠ: INTERNET I LIČNI PODACI

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *