CENA NE SME DA OŠTETI PROIZVOD

Kupite knjigu na poklon, a na zadnjoj stranici cena ispisana hemijskom olovkom. Akcijska prodaja čokolade sa reklamnom porukom „kupi pet, a šestu dobijaš besplatno“ – nalepljena je tako da se ti proizvodi oštećuju tako što se ponekad dve „načnu“ istovremeno.

Ima i gorih primera. Kupite nameštaj ili belu tehniku, a na površini ostane uspomena od poderanog papira, kao posledica zalepljene cene čvrstim lepilom. Naravno da je i ovo tema koja je usko vezana za zaštitu potrošača i slikovito ilustruje odnos države i trgovaca prema svakom dinaru potrošača.

 

A ZAŠTO JE OVA „SITNICA“ VAŽNA ZA EU, A ZA NAS NE?

U Evropskoj uniji obaveza trgovaca da cenom ne oštećuju proizvod definisane su Direktivom koja datira još od 1998. godine (98/44/EC). Ukoliko nam poređenje sa EU deluje preambiciozno, možemo se ugledati i na susednu Hrvatsku koja je ovaj problem regulisala još 2009. godine u Zakonu o zaštiti potrošača koji kaže da „Trgovac cenu mora istaći tako da ne oštećuje proizvod“.

U Srbiji, u Zakonu o zaštiti potrošača predviđene su dužnosti jasnog isticanja cene kao obaveze trgovaca, samo u cilju nedvosmislene informacije Zaštita same robe od tog isticanja ipak nije definisana.

Cena koju kao potrošači vidimo u prodajnim objektima mora biti jasna ali ne i toliko „čvrsta“ da proizvod učini nefunkcionalnim i beskorisnim.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *