OŠTEĆENI TURISTI

Ko je kriv za let u mestu? Činjenica je da svi građani koji su uplatiti svoje aranžmane, a samim tim i platili avionske karte, moraju biti obeštećeni na osnovu i Zakona o zaštiti potrošača, ali i Zakona o turizmu. Neosporno je da bez obzira da li je država ili agencija načinila grešku potrošači nisu dobili pravovremene informacije ni dovoljno objašnjenja ni od jednih ni od drugih.

Prema pisanju medija veliki broj turista iz Srbije mogu ostati bez već uplaćenog letovanja u Turskoj i Egiptu jer Ministarstvo saobraćaja nije izdalo dozvolu za letove nekim od inostranih čarter prevoznicima koji uslugu prevoza nude u sklopu aranžmana nekih od domaćih agencija. Sa druge strane predstavnici resornog ministarstva odogovornost svaljuju na agencije jer su prilikom sklapanja aranžmana o čarter letu, koji nije redovan prevoz, dužne da provere da li ta aviokompanija ima dozvolu. Dok se odgovornost prebacuje sa jedne strane na drugu najviše trpe potrošači, korisnici turističkih usluga.

Sistem informisanja regulisan je i Zakonom o vazdušnom saobraćaju u članovima 59 i 60. Pa tako član 59 definiše usluge vazduhoplovnog informisanja koje predstavljaju obezbeđivanje vazduhoplovnih informacija koje su neophodne za bezbedno, redovno i efikasno obavljanje vazdušne plovidbe. Usluge vazduhoplovnog informisanja obuhvataju prijem, stvaranje, sređivanje, sakupljanje, obradu, formatiranje, objavljivanje, čuvanje i distribuciju vazduhoplovnih informacija i podataka. Način pružanja usluga vazduhoplovnog informisanja, uključujući i zahteve koji se odnose na sistem kvaliteta, propisuje ministar nadležan za poslove saobraćaja.

Ukoliko turističke agencije smatraju da su oštećene svoja prava moraju ostvariti bez nanošenje štete potrošačima. Član 100, Zakona o zaštiti potrošača nedvosmisleno kaže „da ako organizator iz bilo kog razloga raskine ugovor izuzev ukoliko je za to odgovoran potrošač, potrošač ima pravo izbora. Može da prihvati zamenu ugovorenog turističkog putovanja drugim putovanjem istog ili boljeg kvaliteta i plati  razliku u ceni, odnosno dobije naknadu ako je putovanje slabijeg kvaliteta. Pravo potrošača je može i da  zahteva povraćaj uplaćenih sredstava po osnovu ugovora o turističkom putovanju.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *