POTROŠAČ – INVESTITOR NA TRŽIŠTU

Projekat Asocijacije potrošača Srbije – APOS „Potrošači – investitori na tržištu“, podržala je Ambasada Sjedinjenih Američkih Država. Pored saveta za potrošače pre kupovine APOS želi da utiče i na otklanjanje eventualne nepoštene poslovne prakse.

#ENGLISH – INFORMATION

CILJEVI PROJEKTA

Projekat ima za cilj povećanje transparentnosti na tržištu Srbije i fer odnos na relaciji trgovac – potrošač. Namera je da se uvede preventivni pristup, a to je informisanje potrošača pre kupovine. Pored saveta za potrošače APOS želi da utiče i na otklanjanje eventualne nepoštene poslovne prakse. Osnovne životne namirnice, finansije, telekomunikacije su oblasti za koje potošači najčešće traže savet putem interneta. Nezavisno informisanje koje u svetu sprovode organizacije potrošača, bez reklamnog prostora, značajno doprinosi zaštiti ekonomskih interesa potrošača kao i transparentnosti tržišta. Uslov za to je pre svega, da potrošač dobije na raspolaganje tačne informacije o robi i uslugama koje ga zanimaju i koje će ponudu na tržištu za njega učiniti transparentnom. Takva transparentnost tržišta omogućava potrošaču da donese ispravne odluke o kupovini ili sklapanju ugovora na duži period, koje su zasnovane na saznanju, poznavanju mogućnosti za kupovinu proizvoda ili usluga.

AKTIVNOSTI I REZULTATI

Projekat „Potrošač – investitori na tržištu“ predviđa da se putem portala APOS Potrošački Reporter prezentuju rezultati istraživanja uporednih cena iz oblasti:

  • osnovne životne namirnice u velikim marketima u Srbiji (Novi Sad, Beograd, Niš)
  • finansijskih usluga i
  • usluga telekomunikacija (internet i paketi mobilne telefonije).

Zbog povećanja transparentnosti na tržištu i pružanju nezavisnih informacija potrošačima uporedne ceneu marketima vršiće se uporedo u Novom Sadu, Beogradu i Nišu. Metodologija se vrši po evropskim standardima po principu – upoređivanje istog proizvoda ili usluge na više prodajnih mesta i metodom „tajnog kupca“. Upoređivanje cena nije od značaja samo za potrošače pri odabiru najpovonjnije cene za dobar kvalitet, nego i uticaj na trgovce u stvaranju fer cene kao i uticaj davanjem „preporučene cene“. Istraživanje iz oblasti telekomunikacija, bankarskih kredita proveravaće se i transparentnost davaoca pomenutih usluga (operatora mobilne telefonije, banke i internet usluga). Na osnovu rezultata istraživanja APOS će pripremiti i dve brošure sa stručnim savetima savetima: „Kako kupovati?“ i „Šta uraditi pre sklapanja ugovora?“ biće distribuirane lokalnim organizacijama. Pored dostupnosti informacija na Internet portalu APOS Potrošački Reporter će rezultate u cilju boljeg pristupa potrošačima promovisati putem svog mesečnog časopisa kao i putem saopštenja za medije, javnih nastupa i putem društvenih mreža.

PROJECT DESCRIPTION:

Project title: Consumer – Investor In The Market
Sector: Market economy
Name of organization: APOS 
Location of the action: Serbia – Novi SadBelgrade and Niš
Cost of the action: 12.180,00 USD
Leading manager or partner: APOS 
Donors to the action:  U.S. Embassy Belgrade 12.180,00 USD
Dates From: October 2014 To: October 2015
Objectives and results of the action: The overall objective of the project is to increase transparency in the market of Serbia and fair relations between the merchant-consumer. Establishing a system for online presentation of the results of comparative prices for products and services in the Serbian market without advertising messages in order to provide independent information for consumers. Raising public awareness about the possibilities of making an impact on pricing and improved  quality of goods, through campaigns and press releases to the media about the results of independent researches

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *