Projekat „Rate me Green“ je realizovan od strane Asocijacije Potrošača Srbije – APOS i partnera „Kulturanova“ Novi Sad, a u saradnji sa švedskom organizacijom koja je imala iskustva sa problematikom koja je obrađivana i koja je prenosila značajno iskustvo. Finansiran je od strane Svetske organizacije potrošača Consumer International (CI) iz Zelenog Fonda.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=cfJyiSXvnBk[/embedyt]
CILJ PROJEKTA
Cilj projekta je bio da se istaknu neki od problema u vezi sa neodgovornom upotrebom pesticida u poljoprivredi. Takođe, aktivnostima se želelo uticati na podizanje svesti potrošača u potražnji za alternativnim proizvodima koji nisu štetni po zdravlje potrošača ili po životnu sredinu.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=TLXBbXTg0nM[/embedyt]
Aktivnosti
Kampanja se odnosila na lambda cihalotrin i piretroida pesticida koji se ocenjuje kao veoma otrovni, loši za zdravlje pokazujući visoku akutnu toksičnost i podsticanje neuroloških posledica (klasifikovana T + ). Ciljnu grupu su predstavljala deca, naročito dojenčad i mala deca do dve godine, ali trudnice su u najvećoj opasnosti od dejstva ovog inspekticida. Napravljen je film, kao animacija koji je ilustrovao navedenu problematiku
English – Information
Project title: Rate Me Green
Sector: GREEN FUND 2013
Name of organization: APOS
Location of the action: Vojvodina, Novi Sad and partner „Kulturanova“ Novi Sad
Cost of the action (USD): 3.000
Leading manager or partner: APOS as an Applicant and
Donors to the action: Consumer International (CI)
Dates From: 01.08.2013 to 31.10.2013
Objectives and results of the action: The aim of the this campaign is to highlight some of the problems associated with irresponsible use of pesticides in farming’ and to drive consumer awareness and demand for alternative products that are not damaging to the health of consumers or to the environment