Tehnička roba se može popravljati isključivo uz vašu saglasnost, i to samo jednom. Odbijanje reklamacije od strane prodavca zato što nemate ambalažu više nije moguća. Kada uložite reklamaciju na proizvod, trgovac mora da odgovori u roku od 8 dana, a vaš problem reši u roku od 30. Ukoliko trgovac ne ispuni vaš zahtev, kršeći vaša prava kao potrošača, očekuje ga visoka novčana kazna po postupanju tržišne inspekcije. Pored ovih novina, Zakon o zaštiti potrošača jasnije definiše i razgraničava pojmove – saobraznost, garancija i garantni list.
Popravka ili zamena – nije svejedno.
Ukoliko vam se proizvod pokvario u prvih šest meseci imate prava da odmah zahtevate zamenu ili povraćaj novca. Opravka tada i ne dolazi u obzir, osim ukoliko niste izričito pristali na nju. U drugim slučajevim potrošač bira između zahteva za opravkom ili zamenom uređaja , a ako to nije moguće – onda bira između umenjanja cene ili vraćanja novca. Važno je da se prilikom izjave reklamacije jasno izjasnite za opravku ili zamenu. U prodavnici obavezno recite da tražite „osobu“ kojoj ćete izjaviti reklamaciju, jer su prodavci dužni da vode evidenciju svih primljenih pritužbi, u takozvanoj Evidenciji reklamacija
Jasno određen rok za popravku
Opravka sme da traje duže od 30 dana samo ukoliko sami pristanete. Ukoliko je u svom odgovoru na vašu reklamaciju, trgovac procenio da će opravka trajati duže od 30 dana, on joj ne sme prisupiti bez vašeg pristanka. Ukoliko se poravaka uređaja odužila na više od 30 dana, bez vašeg prethodnog pristanka obratite se tržišnoj inspekciji.
Razlikujte – „garanciju“ – „garantni list“ – „saobraznost“
Treba odmah razjasniti potrošačima sledeće: nesaobraznost robe nema nikakve veze sa garancijom, niti sa garantnim listom. To su tri različita pojma i odredbe. Garancija ne isključujje niti utiče na prava potrošača povodom saobraznosti robe.
Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe u roku od dve godine od kupovine, odnosno od prelaska robe u ruke potrošača. Za polovnu robu je taj rok godinu dana.
Garancija je svaka izjava kojom trgovac potrošaču daje neko obećanje ili pogodnosti u vezi sa prodatom robom, i ona je pravno obavezujuća. A garantni list je isprava u pisanom ili elektronskom obliku, koja sadrži sve detaljne podatake iz garancije (kao izjave),